Środa 23 września 2015
3 1

Tramwajowy mercedes

Wszystkie tramwaje może są i ładne, ale nasz – najładniejszy! Byłem, widziałem, słuchałem. Gdzie? Na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako 2015 w Gdańsku, na których pokazywano m.in. naszego, olsztyńskiego, Solarisa Tramino. I nasłuchałem się komplementów, że aż miło. Nasz Solaris rzeczywiście robi dobre wrażenie od pierwszego  spojrzenia. Jego uroda i funkcjonalność zachwycają. Zwiedzający byli zaskoczeni jego przestronnością, bo nie wszyscy wiedzieli, że jest szerszy o dziesięć centymetrów od tramwajów konkurencji. Okazuje się, że na całej długości pojazdu ten decymetr robi istotną różnicę. Podobnie zaskakuje możliwość zmieniania wysokości podłogi w zależności od obciążenia pojazdu, co znacznie ułatwia wsiadanie z wózkiem dziecięcym lub na wózku inwalidzkim. I jest jeszcze trzeci element, który wyróżnia nasz pojazd. To według testów najcichszy tramwaj w kraju, a poziom hałasu osiąga jedynie 74 decybele! Mniej niż w wielu samochodach osobowych! Niektórzy nawet mówią, że może być za cichy. Do tych zalet dochodzą te, które już znamy – piękna kolorystyka (limonka ze srebrzystą szarością) i ładny wystrój. Nie chciałbym nikomu robić reklamy, ale wygląda na to, ze mamy przysłowiowego, tramwajowego mercedesa.

Za to wszystko podziękowałem prezesom firmy Solaris i właścicielce, pani Solange Olszewskiej, podczas konferencji prasowej, która towarzyszyła Targom. Za ich życzliwość i filozofię firmy elastycznej, uwzględniającej potrzeby inwestora oraz dbającej o każdy szczegół. Tej życzliwości doświadczyliśmy również i my, gdy musieliśmy zmieniać głównego wykonawcę kontraktu tramwajowego, zaburzając plany produkcyjne Solarisa. Taka filozofia biznesu musi przynosić dobre efekty, czego  najlepszym przykładem jest wejście Solarisa na bardzo trudny rynek niemiecki.

Nasze Tramino nie było jedynym olsztyńskim akcentem na Targach. Z dużą radością wśród stoisk znalazłem firmę Kolster, mającą siedzibę w naszym mieście przy ul. Lubelskiej. Kolster okazuje się być ważnym graczem na rynku kolejowym. Jak dowiedziałem się od moich rozmówców, firma m.in. wniosła istotny wkład w uruchomienie na polskich torach... Pendolino.

Refleksja z pobytu na Targach jest dość oczywista – świat pędzi. Na szczęście, my – z nim!

Oceń post
Ocen: 4
Zobacz również:

Wasze komentarze (0)

scrollup