Czwartek 4 lutego 2016
3 1

Moda na Olsztyn

„Skyscanner”, wiodąca na świecie wyszukiwarka podróży, przygotowała subiektywną listę najbardziej zachwycających polskich miast, ulokowanych poza głównymi szlakami turystycznymi. W siódemce miejsc godnych polecenia, które urzekają swoim lokalnym klimatem, znalazł się Olsztyn. Do tego dobrego towarzystwa zaliczono też dwa inne miasta wojewódzkie – Kielce i Lublin.

To już kolejny dowód na to, że nasze starania, żeby Olsztyn zaczął być prawdziwym miastem turystycznym, a nie tylko przystankiem tranzytowym w drodze na Mazury, zaczynają przynosić efekty. Trzeba też przyznać, że zrobiliśmy dużo w tym kierunku, więc jest coraz więcej miejsc do pokazania oraz godziwego spędzenia czasu – że wspomnę choćby sztandarową inwestycję, czyli Centrum Rekreacyjno-Sportowe „Ukiel”. Widać to także po natężeniu ruchu turystycznego i wzroście zainteresowania inwestycjami hotelowymi. Swój potencjał noclegowy ma wzmocnić Marina „Tiffi”, a stosowne pozwolenia na modernizację otrzymali też właściciele dawnego hotelu „Gromada”. Także w końcu ubiegłego roku trafiła w prywatne ręce jedna ze stref przedsiębiorczości nad jeziorem Ukiel (Krzywym), więc tylko patrzeć, co się tam nowego pojawi.

Na wzrost zainteresowania Olsztynem mają też wpływ duże wakacyjne imprezy: Olsztyn Grand Slam – Puchar Świata w siatkówce plażowej oraz Olsztyn Green Festival, który już po drugiej edycji znalazł się w dwunastce najpopularniejszych wydarzeń muzycznych lata.  Z rejestru ruchu nad jeziorem Ukiel wynika, że w czasie tych imprez CR-S „Ukiel” odwiedzało po 50 tysięcy osób. To także świetnie ulokowane pieniądze w promocję, które wróciły setkami publikacji i relacji z tych wydarzeń. Ekwiwalent promocyjny, czyli potencjalny koszt reklamy miasta, za którą trzeba by zapłacić, liczony jest w milionach złotych. Dla przykładu, w przypadku Olsztyn Green Festivalu zwrot nakładów był blisko dziesięciokrotny. Trzeba zacząć o tym mówić głośno, bo te imprezy to jedna z lepszych inwestycji promocyjnych Olsztyna.

Sądzę, że ten rok będzie jeszcze lepszy dla miasta, bo nasze inwestycje w przestrzeń publiczną, w jej estetykę, funkcjonalność i dostępność zaczną procentować na dobre, a moda na Olsztyn już nadchodzi.

Oceń post
Ocen: 4
Zobacz również:

Wasze komentarze (0)

scrollup